perjantai 16. maaliskuuta 2012

Lihavuuskompleksi


Ääh, olette ihania! <3 Edellisen postauksen kommentit tosiaan piristi kummasti. En iloitse siitä, että joku muu kärsii samasta asiasta kuin minä, mutta on jotenkin helpottavaa, etten ole ainoa ja yksin tämän kanssa. Alisa tiivisti asian tosi hyvin kommentissaan. Se vaan on niin väärin!

Ehkä tämä elämä ei ole vielä niin synkkää kuin joskus tuntuu, mm. edellistä postausta kirjoittaessa. En vain haluaisi ajatella itseäni muutaman vuoden päästä saman kokoisena sotanorsuna kuin nyt. Minä pystyn estämään sen, eikö vain?

Tänään oli kaksi tenttiä. Toinen meni ihan hyvin, toinen, no en tiedä. Ei oikeasti mitään hajua. Oli tosi yllättäviä kysymyksiä, joihin en todella ollut valmistautunut. No, onneksi voi uusia. (Yritän siis löytää jotain positiivista tilanteessa, jossa olen epävarma omasta onnistumisestani.)

Tämä on taas ihan typerää, mutta olen taas miettinyt (vaikka se miettiminen ei taida olla minun lajini). Haluaisin olla joko sellainen klassinen syömishäiriöinen, juuri sellainen perfektionistinen keiju (jota melkein joskus olinkin, vaikken sitä itse nähnyt silloin) taikka sitten ihan oikeasti terve. Nyt minulla on ne ajatukset, se pelko, inho, se pakonomainen kalorien laskeminen ja lihavuuskompleksi, mutta ne eivät näy ulospäin. Siis en minä todellakaan halua, että kaikki tietävät, etten ole ihan sinut ruuan ja itseni kanssa. Tarkoitan lähinnä sitä, että vaikka joskus haluaisin päästä kaloreita pakoon ja vapautua lihavuuskompleksistani, olen liian lihava hakemaan apua.

Enkä minä oikeastaan edes halua, en nyt. Ehkä joskus, tai sitten ei koskaan.


4 kommenttia:

  1. Tuttua, ei halua parantua ennen kuin kokee olevansa tarpeeksi sairas. Tai ehkä ei kehtaa..? Ihmismielen sokkelot <3
    Tajusin kyllä mitä tarkoitit, mutta itseäni turhauttaa just nyt se etten syö oikeaa ruokaa vaan kaikkea paskaa :'D btw oon hassu

    VastaaPoista
  2. Siis oon vasta kakkosella(: Et kirjotin vaan maantiedon nyt. Vielä vuos siis edessä!

    Mä uskon, että se miltä näyttää, on aika paljon omasta päästä kiinni..:/ Et varmasti säkin näytät hyvältä(:

    Mua pelottaa vaan se, että lihon kokoajan.. Kohta oon joku ylipainonen, enkä osaa estää sitä.. Mut mullaki on kyl just noin, et haluaisin olla kokonaan sairas.. Tavallaan haluaisin apua, mut haluan apua siihen, että oon liian laiha, en siihen että en vaa osaa syödä niiku normaalit ihmiset. Ja en todellakaan halua, et mut luokiteltais joksku bulimikoks tai BEDiks mitä en halua olla...

    Ehehe oon sekava mut välil (aina) näit ajatuksii on vaa vaikee kirjottaa:D

    VastaaPoista
  3. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  4. Kiitos paljon kehuista, blogin ulkoasussa olikin säätämistä kun en ole aivan sitä koodaripro-osaa ihmiskunnasta..

    Ymmärrän myös tässä postauksessa käsittelemiäsi tunteita, tuo joko-tai-mentaliteetti on itsellenikin hirveän tuttu. Olen kamalan mustavalkoinen ihminen, joten haluaisin olla jotakin kerrankin kunnolla. Keskinkertaisuus ja keskimääräisyys on raastava asia.

    Pärjäilehän! Kohta on kevät, ja auringonvalo tekee aina kaiken vähän kauniimmaksi

    VastaaPoista