keskiviikko 2. lokakuuta 2013

Kuiskaa minulle aurinko

Lenkillä koiran kanssa hyvä olo kuplii kevyesti tuolla sisällä. Välillä on vaikea uskoa, että todella asun täällä, tällä ihanalla alueella. Pienet tutkimusretket lähiympäristöön saavat pienen hymyn huulille, ja vähän aikaa taas minun on hyvä olla.

Ei elämä ole täydellistä, mutta tuskin se koskaan voi ollakaan. Moni asia menee edelleen päin vittua, mutta olen jopa hieman onnellinen. Huominen ei ahdista juurikaan, ja vaikka hetkittäin mieli on musta ja tahmea, se menee yleensä ohi. Perusasiat ovat kai kunnossa: minulla on ihana koira, kiva asunto upealla alueella ja kuitenkin aika lähellä keskustaa, minulla on työ, josta pidän. Vaikka varmaa työtä on vasta kaksi viikkoa tiedossa, niin luotan vakaasti siihen, että talvilomalistojen tultua tekemistä riittää, kun minulle kerran niin luvattiin. Olen jopa innoissani tästä työstä, eikä se ahdista ollenkaan kuten vielä pari vuotta sitten. Olen saanut uusia haasteita, ja asemani esimiesten silmissä näyttäisi nousseen. Pidän esimiehistäni ja rekrystä, ja se tunne, että on oikeasti hyödyllinen, on itse asiassa aika mukava.

Vaikka läskit ahdistavatkin, niin enimmäkseen pystyn kuitenkin elämään sen tunteen kanssa. Se ei ole ylivoimainen, ja tiedän, etten ehkä olisi parhaimmillani tässä työssä kahdeksan kiloa kevyempänä. Sitä paitsi olen saanut painon pieneen ja hitaaseen laskuun. Vauhti on turvallisen hidas, ja tämä peli tuntuu kerrankin olevan minun hallinnassani. Uskon, ettei sen tällä kertaa tarvitse mennä yli, että voin säilyttää työkykyni ja oppia ehkä jopa sietämään fyysistä itseäni ainakin siinä määrin, ettei elämä ole pilalla jokaisesta ylimääräisestä suupalasta.

Välillä pelottaa, että putoan, että kaikki kaatuu taas ja tämä peli vie minut mennessään liian syvälle. Pelkään, että tulevaisuus mustuu, että jääkaapin kutsu käy voittamattomaksi, terästä tulee ainoa ystävä ja menetän otteeni kaikkeen hyvään. Mutta nyt kun asiat ovat paremmin, aion nauttia siitä ja pitää kynsin ja hampain kiinni elämästä, jota en tahdo menettää.

Tämmöinen kaveri tuli vastaan viime viikolla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti