torstai 24. lokakuuta 2013

Meillä oli kukkatennarit ja hiekkaa hiuksissa

Tiistaina oli työterveystarkastus ja huumetesti, sillä työnantajani vaatii todistusta työterveydestä sekä negatiivista tulosta huumetestistä, jotta työsuhde jatkuu. Näin siis kaikilla pidempään määräaikaiseen tai vakituiseen työsuhteeseen tulevilla. Tiedän, että mitään luvattomia aineita minusta ei löydy, ei millään, siitä olen pitänyt huolta, mutta myös luvalliset lääkeaineet voivat aiheuttaa positiivisen tuloksen, mikäli en ole kertonut käyttäneeni niitä kahden viime viikon aikana. Mietin kuumeisesti, olenko käyttänyt mitään muuta kuin ibumaxia, enkä keksi mitään. Työterveyshoitaja on varsin asiallinen, jopa vähän pelottavissa määrin, enkä osaa lukea sitä yhtään. En tiedä, katsooko se minun soveltuvan työhön. Se huomautti hyvin napakasti painosta Tää paino ei saa sitten yhtään ainakaan laskea. Tiedän, mutta täti hyvä, se on normaali! Lisäksi verenpaine oli hieman koholla, minkä vuoksi sain uuden ajan ensi kuulle.

Mikäli en saa puoltavaa todistusta työterveydestä, en tiedä, mitä teen. Lopetan varmaan syömisen. Koska sitten minulla ei ole mitään pysyvää, mitään elämää rytmittävää eikä mitään, millä maksan vuokran. Ja se häpeä, ei varmaan tarvitse haaveilla samoista töistä enää, mikäli joutuisin nyt lopettamaan koeajalla. Minulla on mennyt nyt ihan älyttömän hyvin, olen saanut lopetettua oksentelun ja paastot, hysteriakohtaukset kaupassa ja isoimmat läskiahdistukset. En varsinaisesti pidä vartalostani, mutta se ei ole mielessäni päälimmäisenä. Minä kestän tämän kyllä, kun minulla on syy kestää. Älkää viekö minulta sitä syytä. Juuri nyt minä osaan arvostaa vartaloani, sitä että se toimii juuri niin kuin sen pitää, se kestää ja selviytyy, minä voin luottaa siihen. En siis pidä sen muodosta ja koosta, mutta sen käyttöominaisuudet ovat nyt ne tärkeimmät, ja ne ovat paremmat kuin varmaan vuosiin. Tämä työ lisää minun hyvinvointiani hyvin paljon.

En tiedä, koska saan varmuuden. Huumetestin tulokset saan seuraavalla käynnillä parin viikon päästä, toivottavasti myös saan sen todistuksen, että voin jatkaa. Sillä sitten minä voin luottaa siihen, että työt jatkuvat niin pitkään kuin haluan, ja silloin minä tiedän, että tulevaisuus on täynnä mahdollisuuksia.

1 kommentti:

  1. Oon varma että sä saat jatkaa jos se ei löytänyt mitään muuta valittamisen aihetta kuin hiukan kohonnut verenpaine ja hoikkuus : ) Mut sun pitää löytää myös muita syitä elää ja jaksaa ja kokea itses tarpeelliseksi ja arvokkaaksi kuin työ. Koska sä olet muutakin kuin se mitä teet. Tsemppiä ♥

    VastaaPoista