sunnuntai 16. lokakuuta 2011

Syksyn lehdet, punaiset ja keltaiset, lentävät toisessa tuulessa

Piisami oli täällä taas eilen. Joimme teetä, kävelimme koiran kanssa - oli ihastuttava ilma, kirkas ja kuulas - ja makoilimme sängyllä sylikkäin. Silloin mietin, kuinka kunnollinen mies hän onkaan. Mutta kun minä en ole kunnollinen. Minä poltan, juon, laihdutan, pelaan ihmissuhdepelejä. Minä väistämättä satutan häntä, jos hän tulee liian lähelle, ja sitä en tahdo. Minä pidän hänestä, mutta rakastanko kuitenkaan?

Tänään loppui sadan tunnin paasto. Tai sadan ja neljän oikeastaan. Neljä vuorokautta ja kahdeksan tuntia. Tunnin verran harkitsin, pitäisikö jatkaa paastoa, mutta päädyin syömään kevyen aamiaisen. Illalla menen äidin luokse, ja siellä joudun syömään, tai ehkä saan syödä, ihan kunnolla kiinteää ruokaa. Kokemuksesta tiedän, millainen olo tulee, jos heti paaston jälkeen syö liian raskaasti, joten aloitin kevyen ruokaan totuttelun jälleen.

En tiedä, mitä sanon äidille, jos se huomaa. Olen laihtunut nyt yli yhdeksän kiloa alkukesästä. Miten ihmeessä piilotan sen äidiltä? En halua satuttaa häntä enkä pilata hänen maanantaina alkavaa risteilyään. Haluan suojella äitiä, haluan tehdä sen paremmin kuin ennen. Onneksi on kylmä, niin voin pitää paljon vaatetta minun ja maailman välissä.

Terveisin Therru, jonka fyysistä olemusta on edelleen aivan liikaa tässä maailmassa.


Ps. Minä muutun. Minun on vähennettävä tupakointia radikaalisti. Aloitan tänään e-pillerit, sellaiset, joiden kanssa ei saisi tupakoida. Ihmettelen, miten lääkäritäti edes kirjoitti tupakoitsijalle sellaiset. Ne nostavat riskiä, johon voi kuolla. Tai oikeastaan se olisi halunnut kirjoittaa minulle toisenlaiset, mutta kun halusin nuo, niin sain ne. Mutta se olikin kiltti lääkäritäti. Ei edes kysellyt reisieni raidoista, vaikka näki ne. Ei edes niistä tuoreemmista.

2 kommenttia:

  1. voimia ihan älyttömästi therru ! olet jo nyt todella kaunis ! (8 ps oli ihanaa lukea sun tekstiä - se on tosi rauhoittavaa.

    VastaaPoista
  2. Kiitos tsmepityksistä, minä todellakin jatkan, ja homma jatkuu entistä suuremmalla määrätietoisuudella.

    VastaaPoista