tiistai 4. lokakuuta 2011

Unohda, mitä ikinä odottaakin ulko-oven tuolla puolen

Olen menossa pitkästä aikaa Tammen kanssa yliopistolle syömään tänään. Siihen on vielä yli kaksi tuntia aikaa, mutta minua jännittää aivan sairaasti. Kädet hikoavat. Mahassa on perhosia. En tiedä, mitä laittaisin päälleni, ettei syömisen jälkeinen pömppömaha näy kaikille.

Yritän kuluttaa aikaa koneella, että unohtaisin sen. En muista, koska olen viimeksi syönyt lammintä ruokaa. Siitä taytyy olla yli viikko, varmaan useampikin. Mitä jos en saa sitä alas? Tai mitä jos syön niin paljon liikaa, etten pysty menemään luennolle sen jälkeen? Mitä jos tapahtuu jotain kamalaa? Vaatteet repeävät päältä, kun turpoan.?

Minua pelottaa. Aivoni keksivät kaikenlaista, mitä voi sattua ja tapahtua. Tammi kyllä tietää, miten pelkään julkisesti syömistä, joten hän osaa olla tuijottamatta. Mutta mitä jos mukaan tulee muitakin kuin Tammi.

Minun tarvitsee varmaan meikata tänään ja toivoa, ettei tule sade, joka pyyhkii silmät poskille. Sitten vasta hirviöltä näytänkin.

1 kommentti:

  1. tiedän että tämä on hassu kommentti, mutta tykkään todella paljon sun kirjotustyylistä ! (:

    VastaaPoista